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One question that we often get is whether TCAS II / ACAS II with revision 7.1 is required for Mexico. The following is from the present regulations that were published in the Mexican NOM-069-SCT3-2019 published in the Mexican Federal Register on September 20, 2019


3.18. Operador Aéreo: El propietario o poseedor de una aeronave de Estado, de las comprendidas en el artículo 5, fracción II, inciso a) de la Ley de Aviación Civil, de propiedad o uso de la Federación distintas a las militares; las de los gobiernos estatales y municipales, y las de las entidades paraestatales, así como de transporte aéreo privado no comercial, mexicana o extranjera
3.18. Air Operator: The owner or possessor of a State aircraft, of those included in article 5, section II, subparagraph a) of the Civil Aviation Law, owned or used by the Federation other than military; those of state and municipal governments, and those of parastatal entities, as well as non-commercial private air transport, Mexican or foreign

3.19. Permisionario: Persona moral o física, en el caso del servicio aéreo privado comercial, nacional o extranjera, a la que la Secretaría de Comunicaciones y Transportes otorga un permiso para la realización de sus actividades, pudiendo ser la prestación del servicio de transporte aéreo internacional regular, nacional e internacional no regular y privado comercial.
3.19. Permit holder: A company or individual, in the case of commercial private air service, national or foreign, to which the Ministry of Communications and Transportation grants a permit to carry out its activities, which may be the provision of regular international air transport service. , national and international non-regular and private commercial.

4.2. Todo Concesionario, Permisionario u Operador Aéreo que operen o pretendan operar con aeronaves de ala fija, de acuerdo a la Ley de Aviación Civil y su Reglamento, deben cumplir con lo establecido en el numeral 5. Aplicabilidad para el uso del ACAS, de la presente Norma Oficial Mexicana.
4.2. Any Concessionaire, Permit Holder or Air Operator that operates or intends to operate with fixed-wing aircraft, in accordance with the Civil Aviation Law and its Regulations, must comply with the provisions of numeral 5. Applicability for the use of ACAS, hereof Official Mexican Standard.


5.1. Todas las aeronaves pertenecientes o en posesión de Permisionarios u Operadores Aéreos extranjeros y nacionales que operen o pretendan realizar operaciones internacionales deben dar cumplimiento con las Leyes, Reglamentos o Normas del Estado donde se opere o pretenda operar, en lo referente a la aplicabilidad del ACAS II..
5.1. All aircraft belonging or in possession of Permit Holders or foreign and national Air Operators that operate or intend to carry out international operations must comply with the Laws, Regulations or Standards of the State where they operate or intend to operate, in relation to the applicability of ACAS II. ..

5.2. Todas las aeronaves de ala fija con motor de turbina pertenecientes o en posesión de Concesionarios y/o Permisionarios, cuyo peso máximo certificado de despegue sea superior a 5,700 kg. o estén autorizados para transportar más de 19 pasajeros de conformidad a su certificado de aeronavegabilidad, deben estar equipados con un ACAS II, versión 7.0 y a partir del 1º de enero de 2022 deben estar equipados con un ACAS II cuya versión sea al menos 7.1.
5.2. All fixed-wing aircraft with a turbine engine belonging to or in the possession of Concessionaires and/or Permit Holders, whose maximum certified take-off weight is greater than 5,700 kg. or are authorized to carry more than 19 passengers in accordance with their certificate of airworthiness, they must be equipped with ACAS II, version 7.0 and from January 1, 2022 they must be equipped with an ACAS II whose version is at least 7.1.

5.3. Es recomendable que todas las aeronaves de ala fija pertenecientes o en posesión de Concesionarios y/o Permisionarios, estén equipadas con un ACAS II cuya versión sea al menos 7.1.
5.3. It is recommended that all fixed-wing aircraft belonging to or in the possession of Concessionaires and/or Permit Holders be equipped with an ACAS II whose version is at least 7.1.

5.4. Es recomendable que todas las aeronaves de ala fija con motor de turbina, pertenecientes o en posesión de Operadores Aéreos, cuyo peso máximo certificado de despegue sea superior a 15,000 kg. o que estén autorizados para transportar más de 30 pasajeros, de conformidad a su certificado de aeronavegabilidad, y para los cuales se haya expedido por primera vez el certificado de aeronavegabilidad correspondiente después del 24 de noviembre de 2005, deberían estar equipados con un ACAS II cuya versión sea al menos 7.1.
5.4. It is recommended that all fixed-wing aircraft with a turbine engine, belonging to or in the possession of Air Operators, whose maximum certified take-off weight is greater than 15,000 kg. or that are authorized to carry more than 30 passengers, in accordance with their certificate of airworthiness, and for which the corresponding certificate of airworthiness has been issued for the first time after 24 November 2005, should be equipped with an ACAS II whose version is at least 7.1.

5.5. Todas las aeronaves de ala fija con motor de turbina pertenecientes o en posesión de Operadores Aéreos, cuyo peso máximo certificado de despegue sea superior a 15,000 kg. o que estén autorizados para transportar más de 30 pasajeros, y para los cuales se haya expedido por primera vez el certificado de aeronavegabilidad correspondiente después del 01 de enero de 2007, deben estar equipados con un ACAS II, versión 7.0 y a partir del 1º de enero de 2022 deben estar equipados con un ACAS II cuya versión sea al menos 7.1.
5.5. All fixed-wing aircraft with a turbine engine belonging to or in the possession of Air Operators, whose maximum certified take-off weight is greater than 15,000 kg. or that are authorized to carry more than 30 passengers, and for which the corresponding certificate of airworthiness has been issued for the first time after January 1, 2007, must be equipped with ACAS II, version 7.0 and from January 1 from 2022 must be equipped with an ACAS II whose version is at least 7.1.

5.6. Es recomendable que todas las aeronaves de ala fija con motor de turbina, pertenecientes o en posesión de Operadores Aéreos, cuyo peso máximo certificado de despegue sea superior a 5,700 kg. pero no exceda los 15,000 kg. o que estén autorizados para transportar más de 19 pasajeros de conformidad a su certificado de aeronavegabilidad, y para los cuales se expida por primera vez el certificado de aeronavegabilidad correspondiente después del 01 de enero de 2008, deberían estar equipados con un ACAS II cuya versión sea al menos 7.1.
5.6. It is recommended that all fixed-wing aircraft with a turbine engine, belonging to or in the possession of Air Operators, whose maximum certified take-off weight is greater than 5,700 kg. but do not exceed 15,000 kg. or that are authorized to carry more than 19 passengers in accordance with their certificate of airworthiness, and for which the corresponding certificate of airworthiness is issued for the first time after January 1, 2008, should be equipped with an ACAS II whose version is at least 7.1.

Last edited by CST Flight Services; 02/19/23 04:11 PM.

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